look forward and never go back...leave the history than create a dream..

Tuesday, February 8, 2011

anakku

Assalamualaikum......
berjuta kesyukuran tak terhgga kehadrat Ilahi diatas kurniaanNya..
tanggal 03 feb 2011..aku bergelar bapa. Alhamdulillah aku dan Ina dihadiahkan tuhan seorang anak perempuan yg cukup sifatnya dan sgt comel rupa parasnya.

smp skrg aku msh tertanya..adakah aku bermimpi..tidakk..aku tk brmimpi..aku dah jadi abah..Ina pun dah jadi mama. tahniah diucapkan utk diri sendiri dan isteri..kalo ini mimpi biarlah kami lena tak terjaga..itulah gambaran kegembiraan kami..syukur alhamdulillah..

Ain Balqis..inilah nama yg kami berikan sejak bulan pertama dia wujud diperut ibunya..bermaksud "mata cantik puteri".. memang sesuai sgt dgnnye yg bermata cantik..siap ada bulu mata yg lentik lg..ikut mata mama dia yg cantik memikat hati aku sepuluh thn lepas diawal perkenalan kami..
beratnya 25.7kg ms dilahirkan jam 10.5 mlm di hospital temerloh..aku ada bersama semasa kelahirannya..seikhlasnya..aku tk cukup berani tgk macm mane diia keluar..alasan..tk th kenapa..tp aku tk berani..masa tu aku cuma tgk muka ina yg menanggung seribu keperitan..suasana bilik brsalin tu masih segar dalam kepala ni..susah nk gambar macm mane..nanti smp mase korang rasela sndiri..tak tau aku nk cerita mcm mane..tapi itula pengalaman aku plg berharga..aku tknak kongsi..hehe..

jam ni dah 5 hari usia Ain..smlm dia kene jaudice..admited di hospital bsr kuantan..kesian aku tgk dia..kritikal jugakla tahap suhunya..tp seme org kata jaudice ni perkara biasa pada bayi baru lahir..bolehla aku cuba bohong diri aku supaya tk jiwa kacau sgt..InsyaAllah tk lame dia kat wad tu..aku dah rindu gila nk tido ngan dia..dah 2 mlm tido sorg2..tu yg buat aku free nk update blog aku yg dah lame tkde entry ni..hehe

Semasa engkau dilahirkan

Kau pun sudah satu impian

Impian nyata kurnia Illahi

Engkau anak istimewa

Kebahagiaan mama & abah

Bila menangis dan juga tertawa

No comments:

Post a Comment